کد خبر: 4577

اکران عمومی«به رنگ ارغوان» از ۱۷ بهمن

«به رنگ ارغوان» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا پس از نمایش در جشنواره فیلم فجر، از 17 بهمن به اکران عمومی درخواهد آمد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازشبکه ایران، باوجود اعلام خبر اکران نوروزی سیزدهمین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا، تهیه‌کننده این فیلم از اکران «به رنگ ارغوان» از 17 بهمن‌ماه خبر داد.

به گفته سید جمال ساداتیان، «به رنگ ارغوان» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا از 17 بهمن در گروه سینمایی آفریقا و هم‌زمان در سراسر ایران به اکران عمومی درخواهد آمد.

«به رنگ ارغوان» که قرار بود در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید در آخرین لحظات از فهرست فیلم‌های جشنواره حذف شد و چندین سال در محاق توقیف به سر ‌برد تا اینکه در نیمه مهرماه امسال با نظر مساعد معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری خبر رفع توقیف آن منتشر شد.

هر چند پیش از انتشار این خبر نیز برخی محافل خبری از اعمال نظر وزارت اطلاعات در قبال این فیلم نوشته و تلاش‌ مسئولان جدید ارشاد برای بیرون آوردن «به رنگ ارغوان» را از محاق توقیف بی‌نتیجه خواندند اما در دی‌ماه امسال مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی با صدور پروانه نمایش «به رنگ ارغوان» برای اکران در جشنواره فیلم فجر و همچنین پروانه نمایش این فیلم برای اکران عمومی به تمام شایعات پایان داد تا دوستداران سینمای حاتمی‌کیا شاهد فیلمی باشند که گفته می‌شد می‌تواند عنوان «آژانس شیشه‌ای 2» را به خود بگیرد.

در خلاصه داستان «به رنگ ارغوان» آمده است: «شفق» یکی از عوامل گروهک‌های سیاسی که اوائل انقلاب با به پا کردن آشوب از کشور گریخته است، پس از سال‌ها تصمیم می‌گیرد برای دیدن دخترش «ارغوان» که دانشجوی دانشکده جنگلداری است مخفیانه به ایران باز گردد. یکی از مأموران امنیتی به نام «بهزاد» به عنوان دانشجو وارد دانشکده شده و از همه امکانات مدرن امنیتی استفاده می‌کند تا با کنترل ارغوان، شفق را به دام اندازد. در این میان بین او و ارغوان رابطه‌ای عاطفی به‌وجود می‌آید. از طرف دیگر همکاران سیاسی شفق نیز تصمیم دارند او را ترور کنند تا به دست مأموران امنیتی نیفتد.

حمید فرخ‌نژاد، خزر معصومی، کورش تهامی، بهناز توکلی، رضا بابک، فرهاد قائمیان،‌ نوال شریفی و مزدک رستمی از بازیگران این فیلم هستند.

به گزارش فارس، در حال حاضر سینما آفریقا برای جلوگیری از ازدحام علاقمندان و مخاطبان این فیلم تصمیم به پیش ‌فروش سانس‌های نمایش این فیلم گرفته و علاقمندان می‌توانند پس از تماس با این سینما، نسبت به پیش‌خرید بلیت‌های این فیلم اقدام کنند.

مرتبط ها